Sort by
Sort by

Животна средина

Што прави Nestlé во врска со уништувањето на шумите?

Во 2010 година, ние презедовме обврска за зачувување на шумите (pdf, 28Kb), во која се наведува дека  нашите производи нема да бидат поврзани со уништување на шумите. Оваа обврска ги опфаќа сите суровини што ги користиме за да ги направиме нашите производи и за пакување.

Разработивме пропратни барања специфични за категоријата наведени во Насоките на Nestlé за одговорно снабдување (pdf, 2Mb). Вршиме мапирање на нашиот синџир на снабдување на клучните суровини назад до нивното потекло и ги проценуваме и подготвуваме нашите снабдувачи во однос на овие насоки.

Имаме трајно партнерство with со глобалната непрофитна организација Earthworm Foundation за да обезбедиме одговорно снабдување на палмово масло, целулоза и хартија.

Како член на Форумот за стока за широка потрошувачка, ние исто така ја поддржуваме неговата земена обврска да помогнеме во постигнување нула нето уништување на шумите до 2020 година.

Во 2013 година, во партнерство со невладината организација Conservation International, разработивме водичи за следење и илустрирање на подрачја со најголем ризик од уништување на шумите.

Во 2014 година, ние им се приклучивме на голем број компании за поддршка на Global Forest Watch (GFW), апликација за транспарентно мапирање преку Интернет, што обезбедува податоци за тоа што се случува во шумите ширум светот. GFW е наменет за користење од засегнатите страни кои сакаат подобро да управуваат со светските шуми и да ја подобрат егзистенцијата на локално ниво.

Од 2018 година, ние користиме  Старлинг, сателитски сервис што ја развиле Airbus и Earthworm Foundation, за да ги следиме 100% нашите глобални синџири за снабдување со палмово масло. Ќе ја прошириме програмата за да ги покриеме нашите синџири за снабдување со целулоза и хартија во 2019 година, како и соја во подоцнежна фаза. Почнувајќи од март 2019 година, 77% од нашите купувања на клучните земјоделски производи поврзани со уништувањето на шумите (палмово масло, пулпа и хартија, соја, месо и шеќер) се потврдени како купувања без уништување на шумите (pdf, 90Kb). Тоа се базира на мапирање на ризикот во комбинација со потврдување од трета страна на теренот, и/или од небо. Бидејќи нашиот синџир на снабдување се развива секојдневно, ние ќе продолжиме внимателно да го следиме тој напредок и редовно да издаваме ажурирани информации за нашиот напредок.

Во март 2019 година, го започнавме нашиот почетен Акционен план (pdf, 580Kb) во рамките на Иницијативата за какао и шуми за да се запре уништувањето на шумите и промовирање на обновувањето на какаовите шуми. Нашиот план вклучува низа обврски и активности за поддршка на заштитата и обновувањето на шумите, одржливо производство на какао и ангажирање на заедницата и социјално вклучување.

Кој е ставот на Nestlé за генетски модифицираните состојки?

Што е ГМ?

Земјоделците со години користеле техники како селективно одгледување, вкрстено опрашување или хибридизација за да ги подобрат своите култури. Состојките добиени од ГМО (генетски модифицирани организми) се разликуваат бидејќи процесот вклучува научници кои избираат посакувана генетска особина и ја ставаат во различен растителен вид.

Широко одгледуваните ГМ-култури (генетски модифицирани) вклучуваат пченка, соја, канола и шеќерна репка.

Дали состојките добиени од ГМО се безбедни?

ГМО културите кои поминаа строги регулаторни и безбедносни одобренија се исто толку безбедни како и конвенционалните култури. ГМО-состојките имаат потенцијално важна улога во зголемување на производството на храна, во поддршката на одржливо земјоделство и помагање во прехранувањето на растечката светска популација.

Дали употребувате ГM-состојки во вашите производи?

Понекогаш, да. Ние ја поддржуваме одговорната употреба на која било иновативна, безбедна технологија. Одлучуваме дали да употребуваме состојки кои произлегуваат од ГМО на локално ниво, како одговор на загриженоста на потрошувачите.

Дали Nestlé произведува ГМ-култури?

Не, Nestlé не одгледува ГМ-култури.

Дали го поддржувате правото на потрошувачите да знаат што има во нивната храна?

Да, ние целосно го поддржуваме правото на луѓето да знаат што има во нивната храна и сме обврзани да обезбедуваме информации во врска со употребата на состојките што произлегуваат од ГМО во производите на Nestlé насекаде во светот.

Дали Nestlé се залага за прописи за етикетирање или откривање на ГМО?

Ние целосно го поддржуваме откривањето на состојките добиени од ГМО во производите на Nestlé за да им помогнеме на луѓето да направат информиран избор за храната што ја купуваат. Ние строго се придржуваме кон сите национални закони и регулативи што се однесуваат на обележување на состојките добиени од генетски модифицирани (ГМ) култури.

Што прави Nestlé за подобрување на благосостојбата на домашните животни?

Nestlé купува месни производи и производи од живина и јајца што ги произведуваат фармери ширум светот. Најголем дел од месните производи и производите од живина  што ги купуваме ги користиме во готови јадења, смрзнати јадења и во храната за домашни миленици. Најголем дел од производите од јајца ги користиме во мајонез, тестенини и колачи. Посветени сме на највисоките можни стандарди за благосостојба на животните, како и на нивно подобрување преку нашиот глобален синџир на снабдување.

Нашата Посветеност за благосостојба на домашните животни (pdf, 2Mb) се базира на насоките на Светската организација за здравјето на животните (ОИЕ). Тоа вклучува ветување за постепено укинување на практиките што се базираат на „Пет слободи“ на ОИЕ. Тука се вклучени слободата од глад, жед и неисхранетост, слободата од страв и страдање, слободата од физичко страдање и дискомфорт, слободата од повреди и слободата од болест. Ја поддржуваме работата на ОИЕ за унапредување на тие слободи  во глобалниот синџир на снабдување со храна.

Сите наши доставувачи мора да се придржуваат до нашите Насоки за одговорно снабдување (pdf, 2Mb), нашите барања за снабдување со месни производи, производи од живина и јајца и млечни производи мора да ги почитуваат и да се придржуваат кон овие Насоки кои ние продолжуваме да ги спроведуваме низ нашиот глобален синџир на снабдување.

Nestlé потпиша спогодба за глобална соработка со Compassion in World Farming за да помогне да се поттикне подобрувањето во нашето снабдување и да се поттикне поширока трансформација на синџирот на снабдување.

Во октомври 2018 година, ние исто така се придруживме на  Глобалната коалиција за благосостојба на животните (ГЦАВ/ GCAW), работејќи со низа други компании за глобално подобрување на стандардите за добросостојба на животните.

Направивме низа конкретни ветувања. За да помогнеме да се поттикнат подобрувањата за благосостојба на кокошките носилки, имаме за цел на глобално ниво до 2025 година, за сите наши прехранбени производи да користиме само јајца од кокошки одгледувани без кафез. Тука се вклучени сите  јајца и производи од јајца (како на пример, прав и течност од цели јајца и течност и прав од белката на јајцата) директно снабдени како состојки од страна на Nestlé.

Во Европа и во САД, оваа транзиција ќе ја направиме до крајот на 2020 година. За останатиот дел на Америка, Блискиот Исток, Африка и Океанија ќе го сториме тоа до 2025 година, а во Азија ќе се стремиме кон истиот период на транзиција како што ќе доаволат условите.

Во некои делови од светот, како во Европа, над 40% од нашите јајца се веќе од извори без кафези.

Nestlé, исто така, презема јавна обврска да ја подобри благосостојбата на пилињата бројлери (пилиња одгледувани за месо) за нашите прехранбени производи во САД до 2024 година и во Европа до 2026 година.

Што прави Nestlé во врска со климатските промени?

Дали ги намалувате емисиите на стакленички гасови?

Да. Во текот на изминатите десет години од нашите фабрики ги преполовивме емисиите на стакленички газови (ГХГ) по килограм производ.

Ние сме посветени на намалувањето на емисиите на стакленички гасови поврзани со производството и со дистрибуцијата на нашата храна и пијалаци, со подобрување на енергетската ефикасност, користење на почисти горива и инвестирање во обновливи извори. На пример: префрлување од патен превоз на долги релации на железнички или поморски превоз на кратки релации во Европа,  користење на енергијата на ветрот за снабдување на енергија за нашите фабрики во Мексико и инсталирање котли на дрва во некои од нашите фабрики во Франција.

Како се споредува вашата успешност со други компании?

Ние сме еден од лидерите во областа на ублажување и приспособување на климатските промени. Нашите практики за намалување на стакленичките гасови и разоткривање на нашите активности во таа област, секогаш се признати  меѓу најдобрите во индустријата.

Во 2013 година и во 2012 година постигнавме максимален резултат во  ЦДП /CDP/ ’Индекс на лидерство во разоткривање на климата‘ и ЦДП /CDP/ ’Индекс на лидерство во климатска ефикасност‘, кои се објавени во  Глобал 500 - Извештај за климатските промени од  2013 година.

Индексите на ЦДП ја мерат успешноста на  водечките 500 компании во FTSE Global Equity Index во смисла на нивните заложби да ги намалат емисиите на јаглерод, како и транспарентноста на информациите што ги разоткриваат.

Во 2013 година,  бевме водечки производител на прехранбени производи во Индекс на одржливост на Дов Џонс за првпат со резултат 88%, што е двојно повеќе од просекот на индустријата. Нашите силни политики и транспарентно известување во областа на Одржливост на животната средина – вклучувајќи ги нашите активности за ублажување на климатските промени – доведоа до тоа да постигнеме 97% во ’димензијата на животната средина‘ на Индексот на одржливост на Дов Џонс – најдобар резултат во индустријата.

Картичката за запишување на резултат на  Oxfam 'Behind the Brands', кој оценува 10 компании за храна и пијалаци за нивните политики и заложби за подобрување на безбедноста и одржливоста на храната, продолжува да го рангира Nestlé на прво место за климатски промени.

Што друго прави Nestlé за ублажување на климатските промени?

Ние дадовме ветување дека нашите производи нема да бидат поврзани со уништување на шумите. Оваа заложба ги опфаќа сите суровини што ги користиме за да ги направиме нашите производи, како и пакувањето.

Освен што се обврзуваме дека ќе ги намалиме емисиите на стакленички гасови (СГ) поврзани со производството и дистрибуцијата на нашите производи, ние се обврзуваме дека ќе осмислиме производи што ќе им помогнат на потрошувачите да ги намалат сопствените емисии на СГ и работиме со земјоделците за да ја подобриме отпорноста на климатските промени. Вие можете да најдете повеќе за нашите заложби тука.

На пример, во Европа ветивме систематски да воведеме еколошки ефикасни замрзнувачи за сладолед. Отсега па натаму, сите нови комерцијални хоризонтални ладилни комори за сладолед што ги купуваме низ целиот континент ќе користат само природни средства за ладење. Има природни супстанции што се појавуваат, а кои не го оштетуваат слојот на  озонската обвивка и немаат никакви или имаат незначителни ефекти на глобалното затоплување.

Нашата заложба да помогнеме на земјоделците што одгледуваат какао и кафе да се прилагодат на еколошките предизвици на животната средина, беше призната како еден пример на добра практика од страна на Рамковната конвенција на Обединетите нации за климатските промени (UNFCCC).

Кои се вашите цели за во иднина?

Во 2013 година, ние се обврзавме на намалување на нашите директни емисии на СГ по килограм производ за повеќе од една третина повторно до 2015 година, во споредба со нивоата во 2005 година. За повеќе информации во врска со нашите обврски за ублажување и прилагодување на  климатските промени, ве молам, погледајте ја нашата Nestlé обврска за климатските промени (pdf, 200Kb).

Што прави Nestlé за да го подобри снабдувањето со палмово масло?

Користи ли Nestlé палмово масло и колкави количества од него купувате?

Nestlé го користи палмовото масло како состојка во неколку наши производи. Истовремено, онаму каде што тоа е изводливо, побарувачката за разновидност во палетата наши производи ја задоволуваме со рецепти при кои не се користи палмово масло.

Во 2016 година купивме околу 460 илјади тони палмово масло. Палмовото масло инаку го купуваме од преработувачки компании кои, пак, го набавуваат од Малезија, Индонезија, Латинска Америка и од Западна Африка.

Што прави Nestlé за набавка на одржливо палмово масло?

Во Nestlé работиме на тоа, во нашиот синџир за снабдување да го зголемиме присуството на одговорно набавено палмово масло и се грижиме нашите снабдувачи да го почитуваат нашиот Стандард за одговорно користење (pdf, 2Mb).

Стандардот на Nestlé за одговорно снабдување содржи изрични одредби за заштита на почви кои содржат тресет и на почви со високи залихи на јаглерод, а кои се клучни во борбата против уништување на шумите и за спречување општествени судири кои произлегуваат од можни спорови околу правата врз земјиштето и околу купувањето земјишни зони.

Во согласност со нашите упатства, сите наши снабдувачи мора да ги почитуваат локалните закони и прописи. Не смеат да одгледуваат палмово масло или да го набавуваат од зони во кои, по 31 декември 2015 година, повеќе нема природни шуми. Мора да ја почитуваат своеволната, претходна, и врз основа на добра информираност дадена согласност од страна на локалните и на староседелските заедници, и мора да ги штитат шумите и почвите што содржат тресет со високи вредности на јаглерод.

Заедно со нашиот партнер, Фондацијата „Дождовна глиста“ (Earthworm Foundation), во моментов го мапираме нашиот синџир за снабдување со палмово масло. Сега, над 90% од палмовото масло што го набавуваме, можеме да го лоцираме до почетокот на синџирот, до погонот од каде потекнува, и речиси уште половина пат назад, до плантажите. Нашата амбиција е најдоцна до 2020 година да постигнеме 100-процентно одговорно набавување палмово масло.

Исто така, во Nestlé се фокусираме врз програмите за техничка помош наменета за малите фармери, вклучувајќи ја тука и иницијативата „Руралност“ на фондацијата „Дождовна глиста“. Оваа фокусираност врз малите фармери претставува директен начин со кој ќе го подобриме нашето одговорно снабдување палмово масло и со кој навистина ќе направиме разлика во средствата за живот на фармерите од кои се снабдуваме.

Што прави Nestlé за решавање на случаите на злоупотреба на работничките и на човековите права?

За злоупотребите на човековите права нема место во нашиот синџир на снабдување со палмово масло, но самите тие злоупотреби се ендемска појава во секторот кој работи со палмовото масло. За систематско решавање на овие случаи, неопходно е силно и заедничко дејствување, со кое ќе се трансформира оваа индустриска гранка и ќе се подигне нивото на нејзините стандарди. Внимаваме постојано да ги решаваме сите случаи на злоупотреба на кои наидуваме, во тесна соработка со останатите актери.

Во април 2018 година, го покренавме нашиот глобален Акциски план за решавање на проблемот со работничките права во нашиот синџир за снабдување со палмово масло. Во тој План се утврдени конкретните цели, активности и интервенции врз кои ќе се концентрираме заедно со нашите партнери и со останатите актери во оваа индустрија, а со цел решавање на проблемите на работниците. Редовно ќе ја информираме јавноста за напредокот што ќе го постигнуваме во оваа смисла.

Го објавивме нашиот Акциски план (pdf, 400Kb) како и Процената за работничките права  во нашиот синџир за снабдување со палмово масло во Индонезија; за изработка на Планот во 2017 година ги ангажиравме Данскиот институт за човекови права (ДИЧП) и Фондацијата „Дождовна глиста“. Конкретен фокус на Планот беа правата на работниците, а тимовите од ДИЧП и од Фондацијата „Дождовна глиста“ анкетираа над 200 лица, вклучително и работници во мелниците и на плантажите, малите фармери и припадниците на локалните заедници.

Преку оваа процена, Nestlé се обиде подобро да ги разбере фактичките и потенцијалните влијанија врз работната сила во нашиот синџир за снабдување со палмово масло во Индонезија. Исто така, настојувавме да изготвиме препораки во врска со улогата што ние, како и други актери во оваа индустрија, треба да ја имаме во решавањето на таквите влијанија.

Во овие други актери спаѓаат владата, граѓанското општество, националните и меѓународните тела за сертифицирање одржливост, како на пример  Индонезиско одржливо палмово масло (ИОПМ)  и Тркалезна маса за одржливо палмово масло (ТМОПМ), меѓународни организации и купувачи на палмово масло.

Акцискиот план е следниот чекор во нашето дејствување со цел да се постигне одржлив синџир за снабдување, а се надоврзува на нашата постојна програма за одговорно користење. Долг е патот додека се постигне трансформација во целиот сектор на палмово масло, а сè уште има многу да се сработи, меѓутоа, доколку работиме заедно и во соработка, веруваме дека можеме да ја оствариме промената што сакаме да ја постигнеме.

Кој е вашиот одговор на извештајот од „Гринпис“ со наслов „Последно одбројување“?

Уништувањето на шумите е сериозно и сложено прашање. Целокупната индустрија за палмово масло мора заеднички да дејствува за да го реши, по пат на поголема транспарентност, вклученост, директен ангажман на синџирот за снабдување и преку градењето капацитети.

Нашата амбиција е, најдоцна до крајот на 2020 година, сето палмово масло што го користиме, да биде одговорно набавувано (pdf, 1Mb), и продолжуваме да дејствуваме кон постигнување на таа цел со тоа што обезбедуваме снабдувачите на Nestlé да ги почитуваат нашите стандарди.

Нè загрижуваат наодите од извештајот на Greenpeace што се однесуваат на Wilmar, а во моментов тесно соработуваме со таа компанија и со нашиот патрнер, Фондацијата „Дождовна глиста“, со цел да ги решиме тие отворени прашања и да се погрижиме веднаш да се дејствува онаму каде е неопходно. Ја поздравуваме објавата од страна на Wilmar, дека поставиле за своја цел најдоцна до 2020 година да постигнат синџир на снабдување кој потврдено ќе биде 100-процентно без уништување на шумите, без тресет и без експлоатација (БУШТЕ) (pdf, 104 Kb).

Заедно со фондацијата „Дождовна глиста“, постојано го мапираме нашиот синџир на снабдување и им помагаме на нашите снабдувачи да го запазуваат нашиот Стандард за одговорно снабдување. Доколку нашите снабдувачи не ги исполнуваат овие стандарди, ќе преземеме решителни мерки, вклучително и можно суспендирање на нашите трговски врски. Овде можете да го видите списокот снабдувачи што од неодамна се отстранети од синџирот за снабдување на Nestlé, или кои во моментов се отстрануваат, најдоцна до 30 септември 2018 година.

Активиравме и дополнителни мерки со цел да ги подобриме транспарентноста и практиките на снабдувачите. Во февруари 2018 година, објавивме целосен список на сите наши снабдувачи со палмово масло од Прв ред, како и список со сите мелници  до каде што можеме да ја следиме трагата на нашето снабдување.

Исто така, до крајот на 2018 година ќе станеме и првата глобална компанија за производство на прехранбени производи која го применува Старлинг – сателитски сервис, осмислен од страна на „Ербас“ и на фондацијата „Дождовна глиста“, а со цел 100-процентно следење на нашите глобални синџири на снабдување со палмово масло. Целта на овој систем е уште во рана фаза да се откријат можни случаи на уништување на шумите.

Каква е вашата реакција на извештајот од Amnesty International во врска со палмовото масло?

Во својот извештај со наслов „Индонезија, големиот скандал со палмово масло“, Amnesty International идентификуваше наводни случаи на злоупотреби на човековите права забележани во Индонезија, но за кои нема место во нашиот синџир за снабдување со палмово масло. Тие случаи беа поврзани со еден од нашите снабдувачи, Wilmar. Тесно соработуваме со Wilmar во решавањето на овој проблем.

Nestlé активно соработуваше со Amnesty при изготвувањето на нивниот извештај и даде детални информации за нашите релации со Wilmar. Јавно одговоривме на четирите отворени писма што ни ги пратија од Amnesty  почнувајќи од октомври 2016 година, а одржавме и средби со нивните претставници, при што разговаравме за ситуацијата и за постигнатиот напредок на терен.

Дел од прашањата што ги идентификува Amnesty  се сложени, поради што ефикасни мерки за подобрување на состојбите, подобрени работни практики и, во крајна линија, системски промени во индустријата, не можат да се случат преку ноќ.

Веќе шест години соработуваме со повеќе партнери, вклучително и со фондацијата „Дождовна глиста“; со цел подобрување на транспарентноста, подложноста на следење и на однесувањето на снабдувачите во индустријата за палмово масло. Во нашиот Стандард за одговорно снабдување се содржани строги правила во делот на работничките права. Ќе ја суспендираме соработката со кој било снабдувач што нема да ги исполнува овие барања.

Прочитајте ја целосната верзија на нашиот одговор на извештајот од Amnesty.

Што правите за да ставите крај на уништувањето на шумите во вашиот синџир на снабдување со палмово масло?

Во Nestlé посветено работиме за да успееме најдоцна до 2020 година, да нема никакво уништувањето на шумите на местата од каде ги набавуваме нашите состојки и материјали за пакување. Оваа своја заложба ја објавивме во 2010 година и сме првата компанија за прехранбени производи што се обврзала на такво нешто.

Се обврзавме дека ќе ставиме крај на уништувањето на шумите во нашиот синџир за снабдување со палмово масло и, во моментов сме концентрирани врз тоа да ја подобриме подложноста на лоцирање, при што соработуваме со нашите снабдувачи со цел точно да знаеме од каде доаѓа нашето палмово масло.

Во септември 2018 година, станавме првата глобална компанија за прехранбени производи која почна да го применува „Старлинг“, сателитски сервис осмислен од страна на „Ербас“ и на фондацијата „Дождовна глиста“, со цел целосно следење на нашите глобални синџири за снабдување со палмово масло. Во текот на 2019 година ќе ја прошириме оваа програма со цел во неа да ги опфатиме и нашите синџири за снабдување со пулпа и со хартија, а во подоцнежна фаза ќе ги опфатиме и синџирите за снабдување со соја.

Исто така, во април 2019 година, Nestlé објави Контролна табла за транспарентност, на која се користат податоци од „Старлинг“ со цел да се обезбедуваат информации во врска со трендовите на уништување на шумите забележани во близината на мелниците за палмово масло од кои потекнува тоа уништувањето на шумите.

Со користење на сите овие информации, постојано го зголемуваме нашето учество во одговорно набавеното палмово масло. Ова е палмово масло што го набавуваме од снабдувачи кои целосно го почитуваат нашиот Стандард за одговорно користење. Во овој документ изрично се забранува уништување на шумите во рамките на нашиот синџир на снабдување.

Сега можеме над 90% од палмовото масло што го набавуваме да го лоцираме неговото потекло  назад до мелницата, и речиси до половина пат назад до ниво на плантажи. Наша амбиција е до 2020 година да постигнеме 100% одговорно набавено палмово масло (што е сосема во согласност со нашите насоки).

Во пошироки рамки, Nestlé ја поддржува заложбата на Форумот на производи за широка потрошувачка во насока на постигнување нула нето уништувањето на шумите најдоцна до 2020 година. Ја потпишавме Њујоршката декларација за шумите и, сме активна членка на Алијансата за тропски шуми 2020, патрнерство чија цел е да му се стави крај на уништувањето на шумите при снабдувањето со палмово масло.

Што прави Nestlé за да спречи вашето палмово масло да доаѓа од компании што учествуваат во расчистувањето терени во прашумите што се дел од еко-системот „Лосер“ (Leuser Ecosystem ) во Индонезија?

Многу нè загрижуваат непрекинатото уништувањето на шумите во рамките на индонезискиот еко-систем „Лосер“ и наводите дека во ова се инволвирани компании за палмово масло.

Нашите директни снабдувачи работат со сите нивни снабдувачи што работат во радиус од 50 километри понастрана од еко-системот „Лосер“; нашите директни снабдувачи имаат одржано повеќе работилници во тој регион, со цел да се подигне свеста за значењето на овој еко-систем и за потребата од заедничко дејствување за негова заштита.

Со отпочнувањето на нашата работа со следење со помош на сателитскиот сервис „Старлинг“, со цел до крајот на 2018 година со ова следење да опфатиме 100 % од нашите глобални синџири за снабдување со палмово масло, ќе можеме внимателно да ги следиме сите промени во шумската прекривка во близина на која било локација од нашиот синџир на снабдување.

Состојбата со уништувањето на шумите нема да се реши доколку непосредно се дејствува само во нашиот синџир за снабдување, поради што, исто така, соработуваме со фондацијата „Дождовна глиста“ и со бројни снабдувачи кои работат во Аце Тамјанг (Aceh Tamiang), Индонезија, со цел решавање на состојбите со уништувањето на шумите на ниво на предел. Овој предел се преклопува со еко-системот „Лосер“. Целта на иницијативата е да даде свој придонес во процесите со кои се планира употреба на земјиштето, а кои ги водат властите, со цел создавање отпорни и развојни еко-системи и заедници по пат на соработка меѓу повеќе непосредни актери. Доколку овој пилот-проект се покаже како успешен, ќе го користиме како модел за нашите идни приоди во решавањето на проблемот со уништувањето на шумите.

Две од компаниите идентификувани во неодамнешните кампањи околу овој проблем,  „ПТ Агра Буми Нијага“ (PT Agra Bumi Niaga) и „ПТ Сурја Панен Субур II“ (PT Surya Panen Subur II), порано им биле потснабдувачи на нашите директни снабдувачи. Во моментов работиме заедно со нашите директни снабдувачи за да бидеме сигурни дека ги отстраниле од нашиот синџир на снабдување овие компании, како и сите други компании кои вршат непрекинато уништувањето на шумите.

Набавувате ли палмово масло од „РЕПСА“ во Гватемала?

Решивме повеќе да не набавуваме палмово масло од „РЕПСА“. Ќе ги испочитуваме нашите моментално важечки договори со таа компанија, но нема да ги обновуваме. Очекуваме најдоцна до крајот на 2018 година да ги прекинеме трговските врски со нив.

Набавува ли Nestlé палмово масло од групацијата „ИОИ“?

Nestlé ги суспендираше сите свои купувања од групацијата „ИОИ“ во март 2016 година, веднаш откако таа групација беше исклучена од Тркалезната маса за одржливо палмово масло (ТМОПМ), а по наводите за злоупотреби на човековите права и за уништување на шумите.

Оттогаш досега, им се приклучивме на „ИОИ“ во нивните напори да си ги подобрат практиките на одговорно набавување. Изготвен е акциски план за утврдување конкретни цели во смисла на подложноста на следење до плантажи, управувањето со снабдувачи како трети страни и на широко базираните системи за управување со животната средина и со општествените практики.

Откако беа суспендирани, „ИОИ“ остварија напредок во смисла дека систематски го преобликуваа начинот на кој деловно функционираат во однос на одржливоста. Како признание за тој нивен напредок, од ТМОПМ ја укинаа суспензијата, а „Гринпис“ си ја суспендираше кампањата против нив. Во јуни 2017 година, одлучивме да ја укинеме нашата суспензија за купување од „ИОИ“ и да продолжиме со ангажманот и со следењето на нивниот напредок согласно нивниот акциски план, вклучително и следење на постапките на „ИОИ“ за решавање на случајот „Пелита“ во врска со спорното земјиште со локалните заедници.

Што правите во врска со загриженоста околу начинот на кој „Индофуд“ набавува палмово масло?

Во декември 2016 година, Nestlé и индонезиската групација „Индофуд“ се договорија дека ние ќе го преземеме набавувањето на палмово масло за производите на Nestlé во рамките на овој заеднички деловен потфат – процес кој се заокружи на почетокот од 2018 година.

Nestlé и групацијата „Индофуд“ во септември 2018 година се договорија да го затворат заедничкиот деловен потфат, од трговски причини.

А, што е со загриженоста околу поврзаноста меѓу палмовото масло и здравствените состојби?

Nestlé го користи рафинираното палмово масло како состојка во дел од своите производи. Тоа го правиме строго во согласност, а честопати и повеќе од тоа, со сите релевантни прописи и закони за безбедност на храната, каде и да работиме.

Загриженоста околу естерите на МХПД (MCPD esters ) во рафинирани палмини масла и во други рафинирани растителни масла ја решаваме така што работиме со нашите снабдувачи со цел да обезбедиме што е можно пониски нивоа. Квалитетот и безбедноста на нашите производи се приоритети околу кои не се преговара.

Nestlé и ТМОПМ (RSPO)

Каков е вашиот став околу усвојувањето на ревидираните Принципи и критериуми (ПиК) на Тркалезната маса за одржливо палмово масло (ТМОПМ)?

Го поздравуваме усвојувањето на ревидираните Принципи и критериуми (ПиК) на ТМОПМ. Активно учествувавме во процесот на консултации со цел јакнење на стандардот и веруваме дека со ревидираната верзија се опфатени клучните празнини на кои укажуваме, вклучително и барањата за неконверзија на шумите со Високи нивоа на јаглерод (ВНЈ); за незасадување врз тресетишта со каква било длабочина; за посилни критериуми во смисла на Слободна претходна и информирана согласност (СПИС), заштита на локалните заедници и на работната сила.

Овие критериуми веќе се дел од Стандардот на Nestlé за одговорно користење (pdf, 2 Mb), во кој се утврдени детални барања, со посебен акцент врз најбитните предизвици во делот на општествената, еколошката, економската и благосостојбата на животните, а кои можат да влијаат врз снабдувањето, средствата за живот и врз одржливоста на нашите активности на набавување.

Допрва останува решавањето дополнителни предизвици. Тука спаѓаат и усвојувањето на пристап за спречување на уништувањето на шумите во предели со висока шумска прекривка и усвојувањето поедноставен стандард за малите фармери, кои на глобално ниво учествуваат со 40 проценти во вкупното производство на палмово масло.

Ќе продолжиме со својата водечка улога во рамките на ТМОПМ, со што ќе помогнеме да се поттикнат позитивни промени низ целиот сектор за палмово масло.

Кои чекори презедовте за одново да се квалификувате како членка на Тркалезната маса за одржливо палмово масло (ТМОПМ)?

По повеќе дискусии со ТМОПМ, доставивме план на активности со динамика, каде е зацртано дека најдоцна до 2023 година ќе постигнеме 100-процентно одржливо палмово масло сертифицирано од страна на ТМОПМ.

Овој план се концентрира врз подложноста на следење, првенствено преку сегрегирано палмово масло сертифицирано од ТМОПМ. Освен ова, Nestlé ќе продолжи да дејствува согласно со својата актуелна заложба за нула уништувањето на шумите (pdf, 300Kb), а вклучително ќе работи заедно со останатите партнери за да постигне трансформација во регионите од каде набавува палмово масло.

Во планот е опфатена загриженоста на ТМОПМ и, се радуваме дека ќе продолжиме да работиме заедно со нив, со цел трансформирање на индустријата за палмово масло во насока на една одржлива иднина.

ТМОПМ има значајна улога во смисла на поттикнување промени во индустријата во насока на постигнување одржливо палмово масло. Го признаваме значењето од продолжувањето на нашето членство таму и од споделувањето наши искуства, со цел да помогнеме ова да се случи.

Зошто му давате приоритет на сегрегираното палмово масло?

Сегрегираното палмово масло се држи одвоено од обичното палмово масло низ целиот синџир за снабдување. Бидејќи нашата цел е да постигнеме целосна подложност на следење низ целиот наш синџир за снабдување со палмово масло, во моментов се концентрираме врз купувањето сегрегирано палмово масло.

Која е разликата меѓу вашата заложба за постигнување 100% одговорно набавено палмово масло до 2020 година и вашата заложба за постигнување 100% палмово масло сертифицирано од ТМОПМ до 2023 година?

Целосно сме посветени кон тоа, најдоцна до 2020 година, да постигнеме 100% одговорно набавување на палмово масло. Ова се однесува на 100-процентното почитување од страна на снабдувачите на нашиот Стандард за одговорно користење (pdf, 2Mb). За да ја оствариме оваа наша заложба, користиме комбинација од алатки, вклучително и сателитско следење, линии за помош на работниците, проекти за вклучување на малите фармери и иницијативи за сочувување предели, покрај сертифицирањето. Со одлични изгледи сме да ја постигнеме нашата цел и ќе продолжиме да ја известуваме јавноста за она што го постигнуваме како напредок (pdf, 662Kb) во таа смисла.

Покрај ова, доставивме и план со временска динамика, за постигнување 100% сертифицирано од ТМОПМ одржливо палмово масло, најдоцна до 2023 година. Потребно е време да се погрижиме и малите фармери, кои погоре се дел од нашиот синџир за снабдување, да можат да постигнат сертифицирање. Овој факт го признава и ТМОПМ, од каде се работи на стандард конкретно наменет за малите фармери – развоен тренд за кој веќе извесно време се залагаме.

Извештајот „Ослободете се од пластиката“ од „Гринпис“

Во извештаите од „Гринпис“ - „Ослободете се од пластиката“ и „Криза за практичноста“, во врска со штетата што отпадот од пластичната амбалажа за храна и за пијалаци им ја нанесува на морињата, океаните и на водните патишта, се истакнува едно значајно еколошко прашање.

Во Nestlé сме целосно посветени кон тоа да го сведеме на минимум ефектот што нашата амбалажа го има врз природната животна средина. Нашата визија е дека ниедна амбалажа на наш производ, вклучително и пластичната, не треба да заврши на депонија или како расфрлан смет.

За да го постигнеме ова имаме амбиција најдоцна до 2025 година, 100% од нашата амбалажа да може повторно да се користи или да се рециклира.

Во моментов работиме заедно со нашите партнери во индустријата, при што истражуваме различни решенија за амбалажирање, а со кои ќе го намалиме користењето пластика, ќе го олесниме рециклирањето и ќе осмислиме нови решенија за елиминирање на пластичниот отпад.

Во Nestlé сме посветени и на тоа да помогнеме да се подобрат информациите во врска со рециклирањето што се наоѓаат на амбалажата на нашите производи, а со цел да им помогнеме на потрошувачите на вистински начин да ја депонираат употребената амбалажа.

Единствен начин вистински да се реши сериозниот проблем со загадувањето од пластика, е заедно да работиме преку соработка и низ заеднички дејства, при што ќе го трансформираме начинот на кој сите ние управуваме со амбалажирањето.

Што прави Nestlé да се справи со отпадот од пластична амбалажа/пакување?

Справувањето со пластичното загадување е итен приоритет за нас. Ја преземаме одговорноста исклучително сериозно.

Ги забрзуваме нашите постапки и дела за справување на проблемот со пластичното загадување за да направиме значајна разлика секаде каде што работиме. Поради тоа ниe работаме со владата, невладини организации, доставувачи, управници за отпад, трговци како и со многу други компании да се преземат значајни мерки.

Нашата визија претставува, ниедно наше пакување, вклучувајќи ја и пластиката, да не заврши како отпадок или во депонија. Оваа визија не е само некој висок идеал – работиме напорно за да помогнеме во придонесување на иднина без отпад.

Минатата година ја најавивме нашата посветеност да направиме 100% пластика што ќе се рециклира или ре-употребува до 2025 година. Во јануари 2019 година, ја образложивме нашата поширока визија и акционен план за иднина без отпад, и укажавме на нашата посветеност и специфичен пристап во решавањето на проблемот со отпадот од пластика преку низа серии на конкретни дела. Остануваме посветени на дизајнирање на 100% од нашата пластична амбалажа за рециклирање. До 2025 година очекуваме повеќе од 95% од нив да бидат. До денес, 85,8% од нашата вкупна амбалажа е веќе рециклирана или повторно употребена. Од ова, 81,9% од нашата пластична амбалажа е дизајнирана за рециклирање во посебни капацитети за рециклирање - но знаеме дека имаме уште работа. Како најголема светска компанија за храна и пијалоци, нашите постапки се важни и ние сме посветени да ги ставиме во функција нашата големина и обем.

На пат сме да ја намалиме употребата на чиста пластика во пакувањето за една третина до 2025 година и сме пионерски алтернативни материјали за пакување за да го олесниме рециклирањето. Веќе постигнавме намалување за 10,5% од крајот на 2022 година. Пакувањето игра важна улога во безбедната испорака на висококвалитетна храна и пијалоци до потрошувачите, како и во намалувањето на загубата и отпадот на храната. Треба внимателно да ги разгледаме алтернативите пред да направиме промени во пакувањето, без разлика дали станува збор за пластика, хартија, метал или стакло.

На почетокот на 2020 година, објавивме инвестиција до 2 милијарди CHF за да ја предводиме промената од чиста пластика кон рециклирана пластика од типот на храна и да го забрзаме развојот на иновативни решенија за пакување. Соработката и колективната акција се од суштинско значење за да се трансформира начинот на кој се управува со пакувањето на крајот од животот, особено ако сакаме да ја унапредиме кружната економија. Признавајќи го ова, го отворивме Институтот за пакувачки науки во 2019 година за да ни овозможи да ги забрзаме нашите напори да донесеме функционални, безбедни и поодржливи решенија за пакување на пазарот и решавање на глобалниот предизвик на отпадот од пластични пакувања.

Покрај работата на Институтот, ние работиме со партнери од синџирот на вредности, индустриските здруженија и граѓанското општество за истражување на различни концепти на пакување за обликување на иднина без отпад. Ваквите промени во целиот систем бараат време, но ние сме посветени на создавање свет без отпад и исполнување на обврските што ги презедовме за да го постигнеме ова.

Подобрувањето на информациите за потрошувачите е исто така од суштинско значење и ние сме посветени да помогнеме да се подобри ова со етикетирање на пакувањето на нашите производи со информации за рециклирање - за да помогнеме да се осигуриме дека ќе се отстрани на правилен начин. Решени сме да ја разгледаме секоја опција за да ги решиме овие сложени предизвици и да прифатиме повеќе решенија кои можат да имаат влијание врз животната средина сега и во иднина.

Знаеме дека тоа не е доволно, но ние сме решени да го разгледаме секој избор и опција на располагање за да го решиме овој сложен предизвик, и да прифатиме што повеќе решенија кои можат да имаат влијание.

Ги фокусираме нашите напори на три подрачја за да ги раздвижат промените: 1) пионерски алтернативни материјали 2) оформување иднина без отпад и 3) воведување нови однесувања.

Што подразбираат вашите три подрачја нa фокусирање за справување со отпадот од пакувањaта?

Повеќе информации може да најдете на нашата страна: Дејствувајќи кон иднина без отпад, но накратко:

1. Пионерски алтернативни материјали

Во декември 2018, го објавивме создавањето на Нестле Институцијата за наука на амбалажата (Nestlé Institute of Packaging Sciences) за да ги забрзаме нашите дела за да се спречи проблемот со пластичниот отпад и да се направи значајна разлика секаде каде што работиме. Поради ова развиваме одржливи и биоразградливи амбалажи и соработуваме со партнери од оваа индустрија за да ги зголемиме и забрзаме нашите истражувања и иновации.

Преку институтот, во моментов разгледуваме и истражуваме голем број на иновации, вклучувајќи и материјали засновани на хартија, како и биоразградливи/компостибилни полимери кои исто така се рециклираат.

Од 2020-2025 година, Нестле ќе ги отстрани сите пластики што не се или тешко се рециклираат за сите наши производи ширум светот, со вадење алтернативни материјали за пакувања и амбалажи и формирање партнерства со специјалисти за амбалажи, вклучувајќи ги Danimer Scientific (Danimer Scientific) и PureCycle Technologies.

Ние сме одлучни да ја намалиме нашата примена на пластика со еднократна употреба. За да го сториме тоа, воведуваме повеќекратна употреба на пакувања, нови системи за испорака и иновативни бизнис модели.

  • Соработуваме со организацијата Loop за развој на ре-употребливи амбалажи (Loop organization). Во моментот тестираме садови за сладоледи за нашиот бренд Häagen-Dazs во САД.
  • Дистрибутери за Нескафе и Мило веќе се достапни во многу земји низ светот.
  • Во почетоците на 2020 година, ќе лансираме иновативни диспанзери со најсовремена технологија, овозможувајќи им на корисниците да ги полнат сопствените шишиња за повеќекратна употреба.

Ваквите иновативни модели ветуваат. Тие се дел од еден поширок сет на дела и акции, кои вклучуваат промовирање на рециклирање и развој на нови биоразградливи и компостибилни решенија за пакувањата/амбалажите.

Во февруари 2019 година почнавме да ги елиминираме сите наши пластични производи, користејќи алтернативни материјали како хартија, како и иновативни дизајни за намалување на отпадот.

Преку NextGen Consortium и Cup Challenge(NextGen Consortium and Cup Challenge), ние ги здруживме силите со други партнери во индустријата за да развиеме целосно рециклирачки и компостибилни материјали.

Во март 2019 година, започнавме со Nesquik All Natural во Европа, користејќи нов, иновативен материјал за пакување на хартија, кој е без пластифицирање и целосно се рециклира во рамките на постојниот тек на хартија.

Нестле Вотерс (Nestle Waters) ќе ја зголеми рециклираната содржина на PETE типот во своите шишиња до 35% до 2025 година на глобално ниво и до 50% во САД, со посебен фокус на Поланд Спринг Бренд (Poland Spring Brand). Бизнисот ќе ги зголеми рециклираните содржини на ПЕТЕ за европските брендови Acqua Panna, Buxton, Henniez, Levissima до 50% до 2025 година.

2. Оформување иднина без отпад

Покрај објавата за нашата посветеност од 2025 година, нашата долгорочна амбиција е да се престане со истекување на пластиката во животната средина преку нашето дејствување. Тука главниот предизвик лежи во собирањето и сортирањето на отпадот, особено во земјите без системи за управување со отпад.

Ние ги здруживме силите со Veolia ( Veolia), светска водечка компанија за управување со ресурси, да работиме на собирање, сортирање и рециклирање на пластичен материјал - со посебен акцент на флексибилна пластична амбалажа. Проектите ќе се фокусираат на 11 приоритетни земји низ Азија, Африка, Латинска Америка и Европа.

Работејќи со нашите врсници, ние, исто така, ја лансиравме Африканската алијанса за рециклирање на пластика (Africa Plastics Recycling Alliance), која цели кон подобрување на собирањето и рециклирањето на пластика и да создаде работни места и трговска активност преку овој процес.

Во Индонезија, Нестле стана првата компанија за храна која соработува со проектот STOP, водечка иницијатива за спречување на протекување на пластика во океанот преку развивање на партнерства со градови и влади во Југоисточна Азија.

Исто така, соработувавме со други бизниси и влади за да потпишеме глобална посветеност на новата пластика (New Plastics Economy Global Commitment), иницијатива предводена од Фондацијата Елен Макартур и УН за животна средина, за да се промовира и охрабрува напредокот во справувањето со пластичниот отпад.

3. Воведување нови однесувања

Сакаме да бидеме пример во Нестле, така што преземаме итни мерки да се избегне пластичен отпад во нашите простории, како и преку работа со локалните заедници.

Сите 4 200 Нестле локации ја исфрлаат пластиката за еднократна употреба која не се рециклира и ги замени со материјали кои лесно можат да се рециклираат или повторно да се користат.

Ќе ја пренесеме нашата посветеност за рециклирање на сите наши локации и ќе обезбедиме објекти за рециклирање на материјали како ПЕТ и алуминиум.

Вработените во Нестле од сите локации и положби, исто така, ќе ги посветат деновите за волонтирање за отстранување на отпадоци и ќе земат учество во активности за расчистување на Светскиот ден на океанот ( World Ocean Day) на 8 јуни 2019 година. Нашиот извршен одбор и вработените во нашето глобално седиште ќе учествуваат во расчистување во Женевското езеро во 2019 летото.

Што подразбирате под “100% рециклирање не е доволно”?

Постигнувањето на 100% рециклирано или ре-употребливо пакување/амбалажа не е доволно. Ние сме посветени на постигнување на оваа цел до 2025 година, но знаеме дека тоа не е доволно.

Ќе престанеме да користиме пластични амбалажи каде што може и ќе ги истражиме можностите, како што се хартија и биоразградливи или компостибилни материјали.

Ова е особено важно за места каде што инфраструктурата за рециклирање не е достапна, или нема да биде некое време. Нестле е и во проекти кои целат кон намалување на акумулацијата на пластичниот отпад во средината, како што е проектот STOP во Индонезија.

Имаме обиди за да се почне со оформување на иднина без отпадоци во рамките на Нестле, така што ги охрабруваме нашите вработени да ги посветат своите денови за волонтирање во собирање отпадоци.

Што значи “Исфрлање нерециклирачка или тешко рециклирачка пластика”?

Направивме листа со тешка рециклирачка пластика (list of hard-to-recycle plastics) што ќе престанеме да ја користиме за да помогнеме во обидите за рециклирање со распоред за постепено исфрлање на нивната употреба.

Исто така, ние почнавме со елиминација на пластиката со широк ланец на материјали за нашите сладоледи, кондиторски производи и пијалоци, како и со намалување на количеството на најлонска трака за домаќинство. Овие обиди би можеле да доведат до тоа да веќе елиминираме над 40 000 тони пластика во 2019 година.

Кои се главните алтернативи за пластика што ќе ги користите?

Нашиот пристап вклучува истражување на целосно разградливи или "биоразградливи" материјали, што може да го намали влијанието на отпадот од амбалажите каде собирањето и рециклирањето е тешко или пак нема достапни објекти.

Треба да осигураме дека овие материјали може да се рециклираат за да се избегнат несакани последици, а ние ќе продолжиме со промовирање на рециклирањето и промените во однесувањето за да осигураме дека правилно се отстрануваат амбалажите и пакувањето.

Некои од нашите производи кои вклучуваат органски остатоци, како што се капсулите за кафе, веруваме дека компостирањето нуди најдобар начин да се зголеми рециклирањето. Ние ја дизајнираме следната генерација на капсули за да си го дозволиме ова.За употребата на хартијата, новите бариерни обвивки ќе им овозможат на потрошувачите да ги отстранат во тек на рециклирање хартија.

Ние исто така соработуваме со Danone, PepsiCo и Origin Materials од NaturALL Bottle Alliance (NaturALL Bottle Alliance ) за да развиеме био-базирано ПЕТ шише.

Што е со алтернативните модели за испорака на Нестле производите?

Во моментов тестираме неколку возбудливи пристапи, од кои едниот од нив е проектот LOOP во САД, каде што може да се употребуваат садови за повторно полнење за сладолед Häagen-Dazs.

Но, овие модели нема сами да го решат проблемот. Тие се дел од поширок сет на дела и активности кои вклучуваат подобрување на рециклирањето на пакувањата и амбалажите и мерките на рециклирање, како и истражување на биоразградливото и компостибилното пакување.

Нестле служи во 196 земји во светот. Треба да го најдеме вистинското решение за секоја ситуација.

Што правите за да се зголеми употребата на рециклирана пластика?

Нашата моментална употреба на рециклирана пластика на глобално ниво е 5%, и работиме напорно за да го зголемиме ова.

Ние веќе употребуваме рециклирана пластика во нашите растегливи хартии, а Нестле Вотерс планира да ја зголеми употребата на рециклирана ПЕТ (РПЕТ) во шишиња на 35% на глобално ниво до 2025 година и 50% во САД.

Покрај тоа, Нестле Вотерс ќе ги зголеми рециклираните содржини на ПЕТ за своите европски брендови Acqua Panna, Buxton, Henniez и Levissima до 50% до 2025 година.

До 2025 година во Европа, шишињата, ПЕТ слоеви во ламинати, капачиња на стаклени тегли и лименки, пластични садови за месо и растеглив најлон за пакување производи ќе користат најмалку 25-50% рециклиран материјал, во зависност од типот на пакетот.

Како реагирате на последниот извештај на Гринпис (Greenpeace) за отпадот од пакувањето/амбалажите?

Гринпис / Брејкфри од извештајот за пластика, "криза на погодност", го истакнува предизвикот со кој се соочуваме како општество за справувањето со пакувањата и пластичниот отпад.

Како што покажува извештајот, "Нестле" има големо количество на пакување за средување. Оваа страница покажува како напорно работиме за да се елиминираат пластиките што не се рециклираат и да истражуваат алтернативи.

Работејќи со нашиот ланец на партнери индустриски здруженија, ние ги истражуваме решенијата за намалување на употребата на пластика, олеснување на рециклирањето и развивање на нови пристапи за исфрлување на пластичниот отпад.

Сите ние сакаме да видиме иднина без отпад. Неопходно е сите брендовите, производителите на пакувања/амбалажи, компаниите за управување со отпад, владите и граѓанското општество да работаат заедно за да се допринесе сето ова.

Зошто воопшто користите пластика, а не еко-френдли алтернативи?

Пластичните пакувања и амбалажи играат важна улога да се осигураме дека нашата храна и пијалаци се безбедни и во намалувањето на загубата на храна и отпадот. Пред да се направат промени, треба внимателно да ги разгледаме алтернативите.

Ние целиме кон користење амбалажи со најниско можно влијание врз животната средина. Во секоја држава во која работи Нестле, ние ги почитуваме прописите и стандардите за храна, кои најчесто ги диктираат типовите на материјали кои што можеме да ги користиме за пакување на нашите производи.

Новите технологии и иновации носат поширок избор на материјали за пакување и повеќе еколошки формати. Ова го препознаваме и ние сме посветени да соработуваме со нашите партнери и индустриски здруженија за истражување на нови решенија за пакување - да се намали употребата на пластика, да се олесни рециклирањето и да се развијат нови пристапи за елиминирање на пластичниот отпад.

Што е со проблемот со пакувањата за еднонаменска употреба?

Како што бројот на поединечни домаќинства продолжува да се зголемува, така расте и побарувачката за помали големини на порции, и поради тоа се повеќе се популарни производите со еднонаменска употреба. Ние признаваме дека еднонаменското пакување, кое често пати е и 'една употреба', зафаќа голем дел од отпадот во животната средина.

Работиме со други луѓе да најдеме ефикасни решенија за ова критично прашање, вклучувајќи алтернативни типови на пакувања и амбалажи, подобрувањето на собирањето по употреба и развивање на ефективни инфраструктури за рециклирање.

Зошто користите ПЕТ шишиња, и како го поттикнувате и охрабрувате нивното рециклирање?

ПЕТ обезбедува леснотија, отпорност и транспарентност, и е 100% рециклиран материјал. Сепак, половина од сите шишиња не се рециклираат - значителна бројка завршува во депонија или како морски остатоци.

Како глобална компанија за флаширана вода, нашата одговорност е да помогнеме во отстранувањето на целосните економски, социјални и еколошки придобивки од ПЕТ шишињата како ресурс кој може повторно да се ре-употребува.

Развиваме заеднички проекти кои можат да го подобрат собирањето на пластика и ќе ги споделиме нашите сознанија за да се оценат дали можат да се зголемат или реплицираат. На пример, во САД инвестиравме 6 милиони американски долари во Клоусд Луп Фондот (Closed Loop Fund) (кој собира пари од деловни, владини и општински партнери), за да развие програми за инфраструктура за рециклирање во американските градови.

Потрошувачите исто така имаат неопходна улога. Ние помогнавме да се подигне свеста преку бренд платформи и програми за корпоративно образование, како што се Ер генерацијата во Италија, Аргентина, Обединетото Кралство и Тајланд. Во Северна Америка, воведовме јасни и ускладени инструкции КакоДаРециклираш (How2Recycle) на етикетите од половина литарски шишиња за сите наши најголеми американски брендови. Ќе продолжиме да ја користиме силата на нашите брендови за да ги поттикнеме корисниците да рециклираат.

Како ги правите ПЕТ шишињата поиздржливи?

Применуваме принципи кои можат да се рециклираат според дизајнот и да се спроведат процени на животниот циклус за да се минимизира еколошката стапка на сите наши шишиња за пијалаци. Во изминатите 10 години се намали количината на ПЕТ што ни е потребна, за секој литар флаширана вода за 22%.

Нестле Вотерс ќе ја зголеми рециклираната содржина на ПЕТ во шишињата на 35% до 2025 година на глобално ниво и 50% во САД, со посебен фокус на Поланд Спринг Бренд (Poland Spring Brand). Бизнисот ќе ги зголеми рециклираните содржини на ПЕТ за европските брендови Buxton, Henniez, Levissima до 50% до 2025 година.

Во 2016 година ја ко-основавме НејчурАЛ Ботл Алијансата(NaturALL Bottle Alliance), со Danone и Origin Materials, за да ја прошириме следната генерација на ПЕТ со био-извори, користејќи суровини од биомаса - како што се картон и дрвна маса - кои не ги пренасочуваат од прехрамбеното производство.

Ние работиме на развивање на ПЕТ шише направено од 100% издржливи и обновливи ресурси (PET bottle), и ќе направиме технологија достапна за целата индустрија за храна и пијалаци.

Како Нестле ке ја намали целокупната употреба на пакувања/амбалажи?

Во последните години, постигнавме значителен напредок во минимизирање на количината на пакување што се користат за нашите производи, притоа обезбедувајќи го нивниот квалитет и безбедност. Преку нашиот еко-дизајн процес, ние сме на пат да ја постигнеме нашата цел да избегнеме 140 000 тони амбалажен материјал до 2020,година, наспроти 2015 година.

До крајот на 2017 година имаме елиминирано повеќе од 100 000 тони амбалажни материјали од нашите производни процеси. Тоа е еквивалентно на 10 Ајфелови кули.

Пред април 2018 година, Нестле се посвети да ги подобри еколошките перформанси на нашето пакување/амбалажи. ( environmental performance ) Ова вклучува намалување на целокупниот обем на амбалажен материјал што се користи. Нашите нови обврзувања се надградуваат на основа да создадеме повеќе насочен пристап кон справување со проблемот на пластично пакување.

Ние продолжуваме да го оптимизираме пакувањето во согласност со нашата Политика за одржливост на животната средина (Policy on Environmental Sustainability), не само со намалување на количината што ја користиме, туку и со користење на иновативни материјали или решенија за амбалажите, за подобрување на ефикасноста на пакувањето и влијанијата врз транспортот.

Како помагате при развојот на собирање, сортирање и рециклирање пластика?

Имаме активна улога во развојот на добро функционирачки шеми за собирање, сортирање и рециклирање во државите каде што работаме. За да се справи со глобалните проблеми со отпадот од пластична амбалажа, луѓето од индустријата, локалните и националните влади, граѓанското општество и потрошувачите имаат многу важна улога.

Работата што ја работиме зависи од тоа како се управува со отпадот на одредена локација, но може да се вклучи и развој на шеми за враќање депозити (DRS) или проширени решенија за производителот (EPR). Ќе го искористиме нашето искуство и техничка експертиза за да додадеме вредност и да преземеме водечка улога за да ги раздвижиме промените во индустријата каде што можеме.

Како можете да им помогнете на потрошувачите правилно да ги рециклираат пакувањата/амбалажите?

Потрошувачите имаат неопходна улога во подобрувањето на мерките на рециклирање, а ние сме посветени да ја подигнеме нивната свест за вистинскиот начин како да се отстрани и рециклира пакувањата/амбалажите на нашите производи, вклучувајќи и нивно етикетирање. Ќе го направиме тоа преку нашите брендови и преку нашите корпоративни комуникациски канали.

Што е со микро-пластиката за флашираната вода?

Ве молиме посетете ја нашата Прашај го Нестле страница page on micro-plastics.